Mijn diensten
Organiseren
Antwoord op vragen
Organisatie op orde?
Online marketingcommunicatie heeft zo langzamerhand een vaste plek binnen organisaties. Het aantal medewerkers met een online communicatiefunctie groeit nog steeds. Een mooie ontwikkeling. Toch is de organisatie daarvan nog niet altijd op orde. De verantwoordelijkheid ligt nog vaak binnen een online- of contentteam van de afdeling marketing of communicatie die vrij solitair functioneert. Terwijl (online marketing) communicatie juist iets is van de hele organisatie.
Zeker als de communicatie vanuit de organisatie kennisintensief is.
Wat gebeurt er bij online projecten?
Welke rol spelen externe specialisten daarbij?
Zijn ze betrokken bij de projecten? Of vullen ze tijdelijk capaciteit op van dagelijkse werkzaamheden?
Hoe organiseer je dat?
Hoe borg je kennis, ervaring en continuïteit en heb je tijdens projecten toch voldoende capaciteit?
Hoe verhoudt online communicatie zich tot de rest van de communicatie?
Hoe betrek je de rest van de organisatie?
Om dit soort vragen is antwoord nodig.
Organiseren van Communicatie
Wat?
Ik help je bij de organisatie van (online marketing) communicatie. Zonder dat er een groot project van wordt gemaakt. Die zijn er al genoeg. Het gaat juist om het snel vinden van een modus waarin diverse soorten (online marketing) communicatiespecialisten intern optimaal presteren. Elkaar aanvullen en goed samenwerken in de rest van de organisatie. Ook als tijdens projecten het dagelijkse werk gewoon doorgaat. Zodat medewerkers niet worden overbelast of dagelijks werk blijft liggen en er concessies worden gedaan aan de kwaliteit.
Ook geef ik aanknopingspunten voor een holistische benadering van (online marketing) communicatie binnen de totale organisatie. Als verantwoordelijkheid van de totale organisatie en niet alleen van de afdeling communicatie of marketing.
Aanknopingspunten zijn handvatten waarmee je jouw organisatie van (online marketing) communicatie geleidelijk kunt optimaliseren. Zodat het past binnen de hele organisatie.
Resultaat bereiken
Aanpak
Zo snel mogelijk inzicht krijgen in concrete verbeterpunten van de organisatie van online marketingcommunicatie is hier het doel. Dat doen we met een relatief kort traject op maat. Na een intake volgt een verdieping via bestaande documentatie en werkprocessen.
Daarna zijn er diverse gesprekken met betrokken managers en medewerkers. Ook kijk en luister ik mee met enkele overlegmomenten. Deze informatie is input voor een workshop of presentatie waarin we de analyse bespreken.
De resultaten van deze sessie neem ik mee in de definitieve routekaart met verbeterpunten die per direct kunnen worden toegepast en aanknopingspunten voor de korte en langere termijn. Deze suggesties kunnen jullie vervolgens zelf op geschikte momenten toevoegen aan ontwikkelingen binnen de organisatie. Op deze manier voorkom je een groots verandertraject en optimaliseer je de organisatie van (online marketing) communicatie geleidelijk, in het tempo dat past bij jouw afdeling.
Kuurstra Advies
Voor wie?
Dit traject is er speciaal voor afdelingen (marketing)communicatie en contentteams die de interactie en samenwerking intern beter willen organiseren. En voor organisaties die (online marketing) communicatie meer willen integreren in hun totale bedrijfsvoering en manier van werken.
Goed om te weten
Praktische zaken
Kosten
Voor dit traject ontvang je een offerte op maat na een intake. De doorlooptijd is ongeveer drie maanden en omvat in totaal meestal zo’n vijftig uur. De snelheid is vooral afhankelijk van de beschikbaarheid van alle betrokkenen.
Locatie
Naast deskresearch zijn de activiteiten vooral op jullie eigen locatie en indien nodig op een zelf te kiezen externe locatie. Voor een externe locatie in Bussum of omgeving kan ik indien gewenst suggesties doen.
Getriggerd?
Stel je vraag
Wil je meer weten? Een offerte aanvragen? Of vrijblijvend een kop koffie of thee drinken en bespreken hoe ik van toegevoegde waarde voor jouw organisatie kan zijn?
Laat het me weten!